Η ΤΕΧΝΙΚΗ ALEXANDER βρίσκεται στην παιδαγωγική οικογένεια των somatics, πλάι σε ολιστικές προσεγγίσεις στην ορθοσωμική και την φυσική αγωγή (όπως το Feldenkrais, το Rolfing, και το Pilates), εφαρμογές της Yoga στον δυτικό κόσμο, μεθόδους βιωματικής ανατομίας (BMC), αλλά και τεχνικές χορού (Skinner Releasing Technique, Contact Improvisation). Εκείνο που διακρίνει τη μέθοδο Alexander είναι η μακρά της παράδοση στην εκπαίδευση του performer, καθώς και η καίρια συνεισφορά της στην ανάπτυξη σχεδόν όλων των παραπάνω συστημάτων.

Η μέθοδος Alexander είναι αναπόσπαστο εργαλείο του performer. Ηθοποιός ο ίδιος, στις αρχές του 20ού αι. στην Αυστραλία, ο FM Alexander συλλαμβάνει τη μέθοδο όταν χάνει τη φωνή του. Mε προφορικές οδηγίες, ανατομικές πληροφορίες και ήπιες χειρονομίες, η μέθοδος Alexander συμβάλλει στην κατανόηση της μυοσκελετικής μηχανικής, ασκεί την κιναισθητική νοημοσύνη και προσφέρει ισορροπία και συντονισμό, καλλιεργώντας την ψυχοσωματική ετοιμότητα της/του ηθοποιού, καθώς και τα επιμέρους τεχνικά της/του μέσα (φωνή, αναπνοή, φυσική κατάσταση). Απελευθερώνοντας το σώμα από τις συνήθειες του εαυτού που ασυνείδητα αναπαράγουμε σε στάση και σε κίνηση, η μέθοδος Alexander εξοικειώνει την/τον ηθοποιό με το ελάχιστο της σωματικής έκφρασης, από όπου πια μπορεί να έχει τον συνειδητό έλεγχο, ενώ συμβάλλει επίσης στην αυτοπεποίθηση και τη φυσική της/του παρουσία.

 

O FM Alexander εκπαίδευσε τους πρώτους δασκάλους στη μέθοδό του τη δεκαετία του 1930 στο Λονδίνο. Σήμερα, η μέθοδος Alexander διδάσκεται ως βασικό μάθημα σε Δραματικές Σχολες, Ακαδημίες Χορού και Ωδεία παγκοσμίως. Ενδεικτικά: Tisch NYU, Guildhall School of Music & Drama, The Juilliard School, Actors Studio Drama School, The Central School of Speech & Drama, LISPA, Rose Bruford College, University of Chicago, Yale University, Universitat der Kunst Berlin, Zurich University of the Arts, RADA, Amsterdam University of the Arts, ArtEZ Arnhem, Sarah Lawrence College.

Οι σύγχρονες πρακτικές για τη φωνή & την αναπνοή είναι κι αυτές προϊόν της εισόδου της βιωματικής ανατομίας και των πρακτικών επανεκπαίδευσης στη ψυχοφυσική αγωγή των ηθοποιών και των ερμηνευτ(ρι)ών εν γένει. Στην πλειοψηφία τους, οι πρακτικές αυτές προάγουν τη ρινική έναντι της στοματικής εισπνοής, και ασκούν τη μυϊκή μάσκα του προσώπου, την περιφερειακή όραση, την ψυχοφυσική βαρύτητα της πρόθεσης & τησ προσοχής, καθώς και την σπονδυλική στήλη και ολόκληρο τον σκελετικό, μυϊκό και περιτονιακό εαυτό ως αναπόσπαστα μέρη του φωνητικού και αναπνευστικού συστήματος. 

Η Γεωργία διδάσκει μια πολυσυλλεκτική προσέγγιση στην αναπνοή & το φωνητικό σύστημα, που εδράζεται στις αρχές της μεθόδου Alexander και ενημερώνεται διαρκώς (βλ. βιογραφικό ΓΠ εδώ), υπό τον working title TENSEGRAL VOICEWORK

Κατεβάστε εδώ τις κάρτες του εκπαιδευτικού κύκλου φώνη|μμ|α, για τη φωνή, τη μυϊκή μάσκα και την αναπνοή της/του ηθοποιού, που η Γεωργία διδάσκει φέτος στην Αθήνα (fb event).

 
newsletter-header-workshops.png
logo-dock-11.png
logo.png
logoKXPTgr.png
305821958_494754552659190_7809725989420213606_n.jpg
dilos-logo-dimitra-chatoupi.png
school_logo.png
logo_attiko_gr.png
IMG_3981.JPG
Unknown.png
MV-logo-2021-400x192_opt.png

Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΪΖΗ είναι χορογράφος και δασκάλα της μεθόδου Alexander. Η έρευνά της κινείται σε τρεις περιοχές: τις μεθοδολογίες και το τεχνικό υπόβαθρο της πρακτικής του αυτοσχεδιασμού στον χορό, την ψυχοφυσική εκπαίδευση της/του ηθοποιού, καθώς και μια ενδιάμεση περιοχή όπου φωνή, προφορικότητα και ιδιοσυγκρασιακή κίνηση αναπτύσσονται σε αναλογία η μία της άλλης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα, όπου διδάσκει, γράφει και χορογραφεί. Η Γεωργία είναι ARTWORKS/SNF fellow 2021 στο πεδίο της χορογραφίας.

ΩΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΣ εργάζεται με την COCHLEA res (MUTE/2022, Προφορικοί Χοροί/2021, Things my Hands Sea/2020) στα πλαίσια της εταιρείας ΚΟΧΛΙΑΣ, με την οποία διοργανώνει επίσης τον εκπαιδευτικό κύκλο φώνη|μμ|α (tensegral voicework) και το ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΣΥΝΑΣΚί. Το ΣΥΝΑΣΚί είναι ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για την κίνηση, το σώμα, και τις σύγχρονες πρακτικές χορού με τη συμμετοχή δεκαπέντε καλλιτεχνών χορού, δασκάλων δεκαπέντε διαφορετικών τεχνικών. Η εταιρεία ΚΟΧΛΙΑΣ επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ από το 2020.

ΔΙΔΑΣΚΕΙ τη μέθοδο Alexander, αυτοσχεδιασμό, δυναμική ανατομία, και tensegral voicework στη Σχολή Θεάτρου «δήλος» και στη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, και σε σεμιναριακή βάση συνεργάζεται με επαγγελματικές σχολές, ωδεία, στούντιο και φεστιβάλ στην Ελλάδα, το Λονδίνο και το Βερολίνο: Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, Φεστιβάλ Χορού Akropoditi, Μουσικό Χωριό, Chisenhale Dance Space, Tanzfabrik Berlin, DOCK11, Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Επαγγελματική Σχολή Μάρως Μαρμαρινού, PhonoQuest κ.ά. Έχει επίσης παρουσιάσει την τεχνική Alexander με τη μορφή πρακτικών εργαστηρίων ως προσκεκλημένη άλλων μαθημάτων, στο τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ (Υποκριτική), στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΠαΠελ (Μέθοδοι Εκπαίδευσης του Σώματος), στο τμήμα Μαιευτικής του ΠαΔΑ (Εναλλακτικές Μέθοδοι Μαιευτικής & Γυναικολογίας), και στο Τμήμα Χορού του Πανεπιστημίου Τεχνών της Στοκχόλμης (Stockholm University of the Arts). Σύντομο άρθρο της Γεωργίας για τις πρακτικές που ακολούθησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τη μετατόπιση της διδασκαλίας της σε ψηφιακό περιβάλλον έχει επίσης δημοσιευτεί στο επιστημονικό περιοδικό Theatre, Dance and Performance Training. Η Γεωργία είναι επισκέπτρια καθηγήτρια στο πρόγραμμα εκπαίδευσης & πιστοποίησης δασκάλων της τεχνικής Alexander του κέντρου Alexander Technique Greece που διευθύνει ο Χρήστος Νούλης στη Θεσσαλονίκη, ενώ φέτος θα δώσει το σεμινάριο βιωματικής ανατομίας στα πλαίσια της τρέχουσας εκπαίδευσης της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδος. Έχει μια συνολική εποπτεία των πρακτικών somatics, τις οποίες μελετά & εφαρμόζει συστηματικά από το 2005. 

ΣΠΟΥΔΑΣΕ χορογραφία & τεχνικές στο Λονδίνο (2014-2018, Independent Dance & Trinity Laban MA Creative Practice Dance Professional Pathway/Υποτροφία Gill Clarke/βραβείο TLDA, London Centre for Alexander Technique & Training τριετής εκπαίδευση δασκάλων/πιστοποίηση STAT, College of Cranial-Sacral Therapy/Anatomy & Physiology foundation course), τη Βιέννη (ImpulsTanz/ATLAS 2022), το Άμστερνταμ (SNDO intensive course 2008), και τη Νέα Υόρκη (Movement Research studio/MELT 2007) με τις/τους Rosemary Butcher, Rosemary Lee, Deborah Hay, Mathilde Monnier, Jennifer Lacey (χορογραφία), Guy Cools (δραματουργία), Liza Nelson, Simone Forti, Daniel Lepkoff, Benoît Lachambre, Julyen Hamilton, Douglass Dunn, Frans Poelstra (αυτοσχεδιασμό), Miranda Tufnell, Glenna Batson, Eva Karczag, Alex Howard, Judith Kleinman, Lucia Walker (τεχνική Αlexander, ιδεοκίνηση, CST), Caryn McHose (Rolf Movement), Barbara Mahler (Klein technique), Vicky Shick, Julie Mayo (Releasing technique), DD Dorville, Lily Kiara, Bettina Neuhaus, Gaby Agis, MC McKenna, Florence Peak, Alex Crowe, Lizzy LeQuesne, Sally E Dean, Ruth Gibson (Skinner Releasing technique), Kerstin Kussmaul (Myoreflex Therapy), KJ Holmes, Katy Dymoke, Charlotte Darbyshire (Body-Mind Centring), μελέτησε τις πρακτικές για τη φωνή & την αναπνοή των Angelique Willkie (Movement & Voice), Catherine Fitzmaurice, Ryan O'Shea (Fitzmaurice Voicework), Total Vocal Freedom, Ted Dymon (τεχνική Alexander), Tom Myers (Anatomy Trains), Patrick McKeown (Buteyko Method), Bonnie Bainbridge Cohen (Body-Mind Centring), Kristin L. Sanders (Kinesiology Taping for Respiratory, Oral Motor, & Speech), καθώς και στο πρόγραμμα συμπληρωματικής εκπαίδευσης πτυχιούχων «Η Φωνή στο Τραγούδι - Διερεύνηση, Συνειδητοποίηση και Άσκηση του Μηχανισμού της Φωνής» του ΕΚΠΑ, και σπούδασε κοινωνικές & ανθρωπιστικές επιστήμες στην Ελλάδα (ΕΜΠ Σχολή Αρχιτεκτόνων/ ΜΑ θεωρίας του χώρου Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός με τον Σταύρο Σταυρίδη, τον Γιώργο Μαρνελάκη, και τον Αριστείδη Μπαλτά, ΠαΠελ/ Τμ. Θεατρικών Σπουδών με τη Μαρία Τσουβαλά, τη Βασιλική Μπαρμπούση και τον Μιχαήλ Μαρμαρινό).

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ η Γεωργία παρακολουθεί την Consent Forward Artist εκπαίδευση των IDCprofessionals, για τις συναινετικές και οριζόντιες εκπαιδευτικές και συνεργατικές διαδικασίες, τη συμπερίληψη και την αποκατάσταση των παραστατικών τεχνών από την κουλτούρα των παραβιαστικών πρακτικών. Είναι μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού, μέλος της Ανοιχτή Φεμινιστική Συνέλευση, και μητέρα.