1
Ο ΧΡΟΝΟΣ
Υπάρχει κάτι το συγγενές στην εμπειρία χρόνου που χαρακτηρίζει τον χορό και την εμπειρία χρόνου που χαρακτηρίζει τη χειροτεχνία. Αυτή η εμπειρία χρόνου μπορεί ίσως να φωτιστεί από τη λεξη procrastination. Είναι, ο χορός (ο αυτοσχεδιασμός), το πλέξιμο και η κεραμική πρακτικές της αναβολής. Πρακτικές κατά τις οποίες ενδίδω (καλλιεργώ μια συνεχή λειτουργία συναίνεσης) σε μια χειρονομία (παρ)ακολουθώντας το ίχνος της. Ενδίδω για μια -κάθε φορά- μονάδα μέτρησης. Το μέγεθος, ο όγκος αυτής της μονάδας μέτρησης μου αποκαλύπτεται κάθε φορά μόνο όταν εκείνη έχει πια τελειώσει. Τότε μόνο μου είναι καθαρό ότι αυτό που μόλις τελείωσε ήταν όντως ένα. Ένα που ολοκληρώθηκε, άρα ένα. Όταν αρχίζω να επεξεργάζομαι τον πηλό δεν γνωρίζω τα ακριβή χαρακτηριστικά εκείνου που πρόκειται να συμβεί. Ομοίως, όταν αρχίζω να πλέκω. Ομοίως, όταν αρχιζω να διαταράσσω τον χώρο με την μετατόπιση κάποιου μέλους ή ολοκλήρου του σώματος μου, δεν ξέρω πότε ολοκληρώνεται αυτό που πρόκειται να συμβεί. Ενδίδω (ασκώ μια πρακτική συναίνεσης), (παρ)ακολουθώ, μεριμνώ να μην το διακόψω εκβιάζοντας ένα τέλος, διαχειρίζομαι το μικρό πένθος που αφήνει η ολοκλήρωσή του, διαχειρίζομαι το μικρό πένθος που αφήνει η γνώση ότι εάν έχει όντως ολοκληρωθεί, δεν μπορώ ούτε να το επιμηκύνω ούτε να το επαναλάβω.
2
ΤΟ ΙΧΝΟΣ
Ο χορός ειναι απαλλαγμένος από τη συσσώρευση ίχνους. Η στιγμή που αναγνωρίζεις τι είναι (σημαίναι ότι) είναι ήδη παρελθον. Η στιγμή που αναγνωρίζεις τι είναι, σημαίνει ότι ήταν. Στο πολύ πρόσφατο παρελθόν το τρισδιάστατό μου ίχνος εχει πυκνώσει στον χώρο. Με την απόκλιση ελαχίστων ωρών, λεπτών, ή δευτερολεπτων υπάρχω ήδη παντού (σχεδόν συγχρόνως), με μια χειρονομία (κυριολεκτικά, μια δράση του χεριού, ή μεταφορικά με την μετακίνησή μου), που πλάθει τον γύρω της χώρο υφαίνοντας διαδρομές εντός του. Κατ' αυτόν τον τρόπο μπορώ να παραβιάσω τον χρόνο και να βιώσω το ίχνος του χορού μου στο χώρο, αλλά ακόμη κι αυτό λειτουργεί μόνο όσο παραμένω εντός του, όσο χορεύω, όπου χορεύω όπως ο Steve Paxton εδώ https://vimeo.com/175133368, στο 0.39'. alexander technique
3
Η ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ
Στον χορό, το ίχνος εκλείπει διαρκώς σε ένα παρελθόν, αλλά παρόν είναι το χέρι. Στο πλεκτό και στο πήλινο είναι παρόν το ίχνος, αλλά το χέρι έχει αποσυρθεί. cochlea collectiφ
Ο ΧΟΡΟΣ
και άλλες πρακτικές της αναβολής